Studiul eficacitatii condroprotectorului Hyaloral in prevenirea displaziei de cot

Postat de admin 12.06.2018 0 Comentarii

ONCEFundația Câinilor Însoțitori (FOPG) și Pharmadiet au efectuat un studiu clinic pentru a demonstra efectul unui supliment alimentar, Hyaloral®, în prevenirea și tratamentul displaziei cotului la câinii din rasa Labrador.

Fundația ONCE del Perro Guía (FOPG, Fundația Câinilor Însoțitori) a fost creată de ONCE în 1990, după modelul european și nord american al școlilor de dresaj al câinilor ghid. Facilitățile sale curente au fost inaugurate de către Regina Sofia în 1999.

Situat în Boadilla del Monte, aceasta oferă servicii tuturor: creștere, acomodarea și creșterea cățelului, instruirea câinilor, clinică veterinară, adăpost pentru câinii pensionari și reședință pentru instruirea beneficiarilor câinilor utilitari.

În fiecare an, mai mult de 140 de noi câini ies pe străzi gata să lucreze.

Studiul a împărțit câinii din FOPG în două grupuri:

• un grup fără tratament specific (Control)

• un grup tratat cu Hyaloral

105 câini Labradori au fost repartizați aleatoriu în două grupe pentru a determina numărul de animale care dezvoltă displazie de cot atunci când sunt tratate cu un supliment oral comparativ cu cele netratate. Eficacitatea tratamentului oral a fost, de asemenea, evaluată odată ce boala a fost diagnosticată. Suplimentul Hyaloral conține acid hialuronic, colagen hidrolizat, glucozamină, sulfat de condroitină și gama oryzanol. Evaluarea clinică a articulațiilor cotului a fost finalizată la 3, 6, 12 și 20 luni prin evaluări ortopedice, radiologice, analiză serologică și biochimică și evaluarea de către medicul veterinar a simptomelor displaziei.

Au fost monitorizați timp de 20 de luni, demonstrând că utilizarea în mod continuu de la vârsta de 3 luni reduce apariția displaziei cotului, de la 33,3% în grupul martor la 18,5% în grupul tratat cu Hyaloral®. Această reducere înseamnă că mai puțini câini sunt respinși pentru instruirea în FOPG.

Mai mult, la câinii care au dezvoltat afecțiunea, numai cei tratați cu Hyaloral® au prezentat o îmbunătățire în ceea ce privește toate simptomele displaziei, cu dispariția completă a șchiopăturii și o îmbunătățire semnificativă în gradul de mobilitate și umflare a articulațiilor.

A fost demonstrat că Hyaloral® ajută la prevenirea și tratarea simptomelor maladiilor articulare la câini și la îmbunătățirea calității vieții animalelor și îngrijitorilor acestora.